انتشار قطعه «همصدا» با هموطنان داغدار آبادان +فیلم
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۹۹۵۴
قطعه موسیقی «همصدا» با صدای سالار عقیلی برای همصدایی و همراهی با هموطنان داغدار آبادان در پی حادثه ریزش ساختمان متروپل منتشر شد.
به گزارش مشرق، قطعه موسیقی همصدا با صدای سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی، ترانهای از زنده یاد افشین یداللهی و آهنگسازی حمیدرضا گلشن در پی حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان و کشته و مصدوم شدن جمعی از هموطنان در این حادثه منتشر شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حمید بهروزینیا (نوازنده تار)، ایمان کی پیشینیان (تنظیمکننده)، محمد یعقوبخانی (طراحی) و گلد استودیو (ضبط) از دیگر عوامل قطعه موسیقی همصدا هستند.
به گزارش مشرق، بخشی از برج دو قلوی ۱۱ طبقه در دست ساخت متروپل آبادان ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه دوشنبه (دوم خرداد) فروریخت و به خبر یک رسانه های کشور تبدیل شد.
از روز حادثه تاکنون تمامی گروههای امدادرسانی با تلاش زیاد در حال عملیات امداد و آواربرداری هستند و این اقدامات با حساسیت ویژه دنبال میشود اما احتمال ریزش باقی مانده سازه، دغدغه اصلی گروههای امدادی است و به این دلیل عملیات با احتیاط انجام میشود. در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان ۳۷ نفر مصدوم شدند که ۳۵ نفر پس از درمان از بیمارستان مرخص شده و ۲ نفر بستری هستند.
احسان عباسپور معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان شامگاه ششم خرداد اعلام کرد: از روز دوشنبه تا ظهر جمعه پیکرهای ۲۴ نفر از جانباختگان توسط گروههای امدادی از زیر آوار خارج شده که دقایقی پیش پیکرهای ۲ فرد جانباخته دیگر از زیر آوار بیرون کشیده شد. با خارج کردن این پیکرها از زیر آوار، تعداد جانباختگان حادثه متروپل به ۲۶ نفر افزایش یافت.
عباسپور اظهارداشت: به دلیل ناپایدار بودن سازه متروپل احتمال ریزش باقی مانده آن وجود دارد.
منبع: مشرق
کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت سالار عقیلی آبادان مشرق ساختمان متروپل خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۹۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر قطعه «DONDOBAY» دوندوبای را با تنظیم متفاوت منتشر کرده است.
به گزارش ایسنا، مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر درباره این کار توضیح داد: قطعه «DONDOBAY» براساس موسیقی شمال خراسان است که این قطعه را برای کوارتت زهی که شامل دو ویلن، یک ویولا و یک ویلنسل تنظیم و سعی کردم که به ساختار و بافت اثر لطمهای وارد نشده و آن را حفظ کنم. همچنین در یک بخشهایی نیز سعی کردم در تنظیم از فرهنگ و آیین موسیقی آن منطقه استفاده کنم. به هر حال همه ما میدانیم که آنها در این قطعه علاوه بر موسیقی که با دوتا خراسانی اجرا میکنند، رقصهایی همانند رقص چوب نیز دارند و سعی کردم که این قطعه را نوعی تنظیم کنم که بتوانیم آن ریتم و رقصها را نیز با هارمونی مدرن بشنویم.
مدرس آکادمی هنرهای مدرن استانبول ادامه داد: بحث موسیقی شمال خراسان را نیز تمام مردم ایران میدانند که از قدیم مهد فرهنگ و تمدن بوده و به دلیل وسعت جغرافیایی که داشته، سرشار از موسیقی و فرهنگ بوده و همینطور فرهنگ کتبی شفاهی همانند شاهنامه، لیلی و مجنون، شاهصنم و... که آنقدر خراسان گسترش داشته که موسیقی آن شامل خراسان شمال، شرق، جنوب است، به دلیل اینکه در آن منطقه، اقلیتهای کرد، ترک، ترکمن و دامنه وسیعی از این گویشها هستند، سبکهای مختلف موسیقی نیز در آن منطقه وجود دارد و به همین علت بخش خراسان و موسیقی آن حائز اهمیت بوده است.
او اضافه کرد: از دوران موسیقی کلاسیک و دوره رمانتیک مشاهده میکنید ریشه اکثر موسیقیهای آن دوره، بر اساس موسیقیهای فولک یا محلی آن بوده که نمونههای آن در آثار بتهوون، برامز، فرانس شوبرت و... بوده است. منشاء اصلی موسیقی تمام آهنگسازان کلاسیک و معاصر، به موسیقی محلی، فولک و نواها و آواهایی که در آن زمان داشتند، برمیگردد.
وجدانی همچنین گفت: به نظرم شنیدن موسیقیهای فولکلور که در هر بخشی از کشور و شنیدن آنها با تنظیمهای جدید، میتواند سرآغاز اتفاق جدید در موسیقی کشور باشد به دلیل اینکه این آثار قابلیت این را دارند که این ملودیها برای ارکستر سمفونیک و یا ارکستر ملی تنظیم شوند و این آثار بسیار جذاب و شنیدنی خواهد بود چرا که قطعا اینها در بن مایه ایرانیها بوده و با این قطعات ارتباط میگیرند.
رهبرارکستر MSA استانبول در پایان نیز گفت: این قطعات را با ساختار مدرن و معاصر تنظیم کردم، قطعا اگر از سازهای اصیل ایرانی استفاده میکردم، شاید حس و حال آن تغییر پیدا میکرد. به شخصه علاقه داشتم که قطعات را به صورت مدرن تنظیم کنم یعنی جغرافیای آن را مقداری جهانی ببینم. به همین علت، سازها را در کوارتت زهی آوردم که که تماما سازها کلاسیک هستند.
انتهای پیام